NEULEFRIIKKI

Mukavaa kun kävit, tule toistekin!







keskiviikko 2. joulukuuta 2009

Joululahjoja kaukomaille ja Caran höpötyksiä

Joululahja Japaniin Yukolle.

Malli Designer Knitting spring/summer 2009
lanka Sprint Strumpf und Sportwolle, 75% villaa ja 25% polyamidia
menekki noin 40 g.
puikot 2.75 mm KnitPro.

Kauan ollut haaveissa tehdä nämä ihanat kämmekkäät ja nyt sain tehdä ja vielä keltaisesta langasta! Näinä aikoina tosi kivaa. Lanka on Tallinnasta, siitä lankakaupasta, joka on Kaubamajan yhdellä käytävällä. Tuli valittua värinsä tähden ja alkuperäinen ajatus on tehdä siitä sukkia. Mutta onneksi jäi vielä muutama kerä varastoon.


No moi - tääll on Cara!

Mää tulin vain kertomaan, ett Piiku ja Isäntä on uhanneet antaa munt takaisin kasvattaja-äidille! No ei kai se niin väliä olisi, kun siellä on ne kaveritkin - mutta ehkä mulle kuitenkin näitä tulisi ikävä! Mutta ettette sitten ihmettele jos häviän täältä blogikoiran virasta....

Ja että miksikö ne munt pois antaisi? No kun mä olen alkanut pitää hauskaa! Tässä huushollissa se ei käy alkuunkaan päinsä, ei ollenkaan. No antakaa kun mä kerron:

No kun ne lähtee, niin mää hyökkään suoraan vaatenaulakolle, kampean oven auki ja levittelen kengät kauniisti pitkin huushollia. Ei tykänneet. eivätkä edes kysyneet, oliko mulla hauskaa! Kummallista väkeä. No sitten kerran sain kyllä niin upean saaliin, että se oli ihan pakko syödä. Siis nautiskelukaan ei sitten täällä sallita.

No, kun ei kerran kengät niin aloin sitten nautiskella sohvalla peitosta ja tyynyistä. Ensin piti ottaa hiukan makupaloja - siinä tyynyssä oli sellainen muovista ja metallista tehty nauhakin, jollaisia oli myös kengissä - ne oli kiva nutustella. Ei tykänneet.

Kerran mulla sitten repesi - siis mä pidin TOSI HAUSKAA! Eikä tykänneet siitäkään, vaikka olin löytänyt tyynyn sisältä ihania höyheniä ja levitellyt ne kauniiksi katteeksi lattialle.

Arvannette että olen viettänyt aika hiljaiseloa kun nämä ovat kotona. Ne ei muuta kuin murise mulle ja mun kannattaa kiertää pitkin seiniä täällä sisällä. Ne ei ymmärrä mitään. Siis mää olen vielä pikkupikkukoira, ne luulee ett mä osaan jo kaiken. Ei pidä paikkansa - olen vasta 8 kk ja se on vähän se.

Ja nyt ne sitten palauttavat munt kuulemma kasvattajalle. Ehkä sielläkin on hyviä kenkiä ja tyynyjä???

Eilen kylläkin Piiku ja isäntä olivat mun kaa koulussa! Mää olin kuulemma oppinut niin valtavasti verrattuna aiempaan koulujaksoon - kehuivat ihan! No mitä siinä, olenhan minä nyt kasvanutkin hiukan. Sanovat että vanhetessaan järkeäkin saa päähän - näkis vaan noidenkin osalta!

Nyt olen sitten ollut ihan väsynyt tämän päivän. En ole edes jaksanut syödä mitään, eikä oikein leikki huvita. Ulkonakin mää vaan olen. Taisi mennä palkintokarkeilla humputtelu hiukan yli eilen???

7 kommenttia:

Marjut kirjoitti...

Upeat kämmekkäät!

On se kumma, ettei isäntäväki ymmärrä, että tylsäähän se on päivät pitkät yksin kotona. Tottakai pitää jotain viihdykettä keksiä.

Pirena kirjoitti...

Ihanat kämmekkäät, kaunis malli.

Elios kirjoitti...

Aivan ihanat kämmekkäät, hieno malli ja kaunis väri.

Mari kirjoitti...

Todella kauniit kämmekkäät :)

Tassu kirjoitti...

Voi vitsit et meil oli kyl aika hauskaa ku luettiin teidän juttuja! Susu tykkäs kun oli hienot keltaiset kämmekkäät. Ne toi vähän väriä kun sen mieli on vähän harmaa.
Ole vaan ihan rauhassa, ei ne sua kasvattajalle takas anna. Kuka sitten niille häppeninkiä järjestäis (ellei sit Skorpparityttö). Ne taitaa olla vähän huumorintajuttomia kun ei ymmärrä miten hauskaa on pureksia kenkiä ja levitellä höyheniä. Mä en kyl niist kengist niin (haisee pahalle varmaan) mut höyhenet olis kivoja!

Susu ja Tassu kirjoitti...

Oho! Tassu unhotti linkittää meidän sivuille vaiks muuten onkin taitava bloggaaja:-)

MysteryKnitter kirjoitti...

Hienoo jälkee!